Tekmovanja

Mednarodno računalniško tekmovanje Bober

Ideja za tekmovanje je nastala v Litvi, kjer so leta 2004 organizirali tudi prvo tekmovanje. Tekmovanje je hitro prestopilo meje in leta 2010 je ideja za izvedbo prišla tudi v Slovenijo. Prvo poskusno tekmovanje v Sloveniji je bilo izvedeno v šolskem letu 2010/2011 pod okriljem ACM Slovenija. Pri njegovi organizaciji že od začetka sodelujemo tudi predstavniki naše katedre. Prvi vodja programskega sveta tekmovanja Bober je postal dr. Jože Rugelj, ki je tekmovanje uspešno vodil do konce šolskega leta 2012/2013. Od vsega začetka pa pri pripravi nalog in organizaciji sodeluje tudi Špela Cerar.

Bober

Tekmovanja Bober se je v Sloveniji od njegovega začetka do danes vsako leto udeležilo več šol in učencev.

  • V šolskem letu 2010/2011 smo k sodelovanju povabili 8 osnovnih šol, na katerih je tekmovalo 199 tekmovalcev.
  • V šolskem letu 2011/2012 se je na tekmovanje prijavilo 75 osnovnih šol, kjer je tekmovalo 2.417 otrok, in 19 srednjih šol z 993 tekmovalci, skupaj 3.410 tekmovalcev.
  • V šolskem letu 2012/2013 se je tekmovanja udeležilo 5.596 osnovnošolcev od 4. razreda dalje in 2.542 srednješolcev, skupaj 8.138 tekmovalcev.
  • V šolskem letu 2013/2014 se je tekmovanja udeležilo 8.586 osnovnošolcev in 3.067 srednješolcev, skupaj 11.653 tekmovalcev.
  • V šolskem letu 2014/2015 se je tekmovanja udeležilo 12.884 osnovnošolcev tokrat prvič od 2. razreda dalje in 3.913 srednješolcev, skupaj kar 16.803 tekmovalcev.

Tekmovanje vsako leto po celi Evropi poteka v drugem tednu novembra, v tako imenovanem bobrovem tednu. V šolskem letu 2015/2016 bo šolsko tekmovanje potekalo med 9. 11. in 13. 11. 2015.

Tekmovalna naloga iz leta 2013

Tekmovalna naloga iz leta 2013

Glavni cilj računalniškega tekmovanja Bober je izboljšati in poglobiti znanje računalništva pri učencih in dijakih in s tem povečati njihov interes za to področje. Da bi bili pri doseganju cilja kar se da uspešni, pa morajo biti naloge za tekmovalce čim bolj zanimive in raznolike.
Ker je znanje o sestavljanju kvalitetnih problemskih nalog pomembno za vsakega bodočega učitelja, se s tekmovalnimi nalogami seznanijo tudi naši študentje. Svoje poznavanje nalog s tekmovanja in njihovih lastnosti študentje nadgradijo s sestavljanjem svojih nalog, pri čemer morajo razmisliti tudi o tem, zakaj je naloga dobra in kako bi jo vključili v svojo učno uro. Vsako leto si želimo tudi, da bi študentje sestavili kakšno nalogo, ki bi jo lahko uporabili na tekmovanju Bober.

Več o tekmovanju si lahko preberete na spletni strani tekmovanja: http://tekmovanja.acm.si/bober, kjer so objavljene tudi naloge z rešitvami s preteklih tekmovanj.

Leave a Reply

Vaš e-naslov ne bo objavljen. * označuje zahtevana polja

Lahko uporabite te oznake HTML in atribute: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>